INFIINTARE PFA
Cele mai multe persoane aleg sa isi infiinteze un S.R.L. atunci cand vine vorba de alegerea unei forme de organizare in vederea desfasurarii unei activitati comerciale. Cu toate acestea, uneori alegerea infiintarii unui PFA in detrimentul infiintarii unui S.R.L. poate fi mai inspirata.
CARE SUNT DOCUMENTELE NECESARE INFIINTARII UNUI PFA?
- Cerere de inregistrare a PFA-ului tipizat.
- Rezervarea de denumire a viitorului PFA (se va obtine la sediul Registrului Comertului competent).
- Declaratie autentica (notariala) din care sa reiasa ca faptul ca cel ce doreste infiintarea unui PFA indeplineste conditiile necesare pentru aceasta calitate.
- Specimen de semnatura.
- Declaratie model 2 din care sa reiasa ca persoana juridica indeplineste conditiile de functionare prevazute de legislatia specifica in domeniul sanitar, sanitar-veterinar, protecţiei mediului şi protecţiei muncii.
- Cartea de identitate a persoanei ce va detine PFA-ul, in copie.
- Dovada sediului social al viitorului PFA constand intr-un contract de inchiriere sau comodat pentru spatiul ce va constitui sediu social.
- Dovada titlului de proprietate pentru viitorul PFA constand intr-un contract de vanzare – cumparare, donatie sau orice alt contract din care reiese titlul de proprietate.
- Diploma de studii care sa ateste ca cel care doreste infiintarea unui PFA detine cunostintele necesare pentru a presta activitatea pentru care doreste sa isi infiinteze forma de organizare.
- Daca se desfasoara activitati la sediul profesional al PFA-ului atunci va fi necesara depunerea acordului vecinilor. Aceasta implica semnatura vecinilor cu care aveti pereti comuni. Este necesar si acordul asociatiei de proprietari precum si semnatura si stampila presedintelui acesteia. In cazul in care nu veti desfasura nicio activitate la sediul professional, atunci nu va fi nevoie de aceasta formalitate.
Toate documentele de mai sus vor fi depuse la Registrul Comertului competent in vederea infiintarii PFA-ului dumneavoastra.
Avocatii nostri va stau la dispozitie pentru a va ajuta cu procedura de infiintare a PFA-ului dumneavoastra prompt si cu professionalism. Scutiti astfel timp pierdut, precum si orice probleme ce ar putea sa apara la momentul infiintarii PFA-ului.
DOCUMENTE NECESARE INFIINTARE PFA
Este obligatoriu ca la prima vizită la biroul nostru sa aveti asupea dumneavoastra urmatoarele documente:
- Copie buletin / carte de identitate persoana fondatoare;
- Contractul de vanzare-cumparare (sau comodat, donatie, etc.) prin care a fost dobandita proprietatea asupra imobilului ce va gazdui sediul social. Desi suntem avocati inscrisi in Tabloul Avocatilor tinut de Baroul Bucuresti (vezi detalii aici), este important de stiut ca pentru aceasta forma de organizare legea nu permite gazduirea la cabinet de avocat a sediului social. In acest context, contractul de vanzare-cumparare este imperios necesar.
Ai nevoie de ajutor la infiintarea unei persoane fizice autorizate?
INTREBARI FRECVENTE INFIINTARE PFA
Procedura de infiintare PFA dureaza 3 zile de la data depunerii dosarului de infiintare la Oficiul Registrului Comertului (intr-o zi se depunde dosarul, ziua urmatoare dosarul este lucrat de functionarii ORC, iar in a treia zi documentele sunt pregatite pentru eliberare).
Daca ne veti remite prin transfer bancar sumele de bani reprezentand onorariul avocatial aferent procedurii de infiintare PFA, contractul de asistenta juridica se considera incheiat la distanta iar avocatii nostri vor incepe de indata lucru. In acest fel se va scuti prima deplasare la biroul nostru, ramanand ca dumneavoastra sa veniti doar la semnarea documentelor, iar la final, fie personal fie prin reprezentatnt, ne veti vizita din nou pentru a va preda documentele de infiintare.
Suplimentar onorariului de infiintare PFA (in cuantum de 300 lei), vor mai trebui acoperite taxele de infiintare de la Registrul Comertului (în cuantum de aproximativ 120 lei), si onorariul notarului public in fata caruia vor fi date declaratiile notariale necesare infiintarii (aproximativ 100 lei).
Cu alte cuvinte, vă rugăm să țineți cont că spre deosebire de onorariul avocațial pe care vi-l propunem și a carui cuantum este clar determinat de la inceput, onorariul notarilor publici diferă de la un notar la altul și se stabilește liber și direct între dumneavoastră și notarul public pe care il alegeti.
Este important de asemenea de stiut faptul că nu veti avea de suportat costuri sau servicii ascunse, preturile pe care vi le propunem nefiind conditionate de achizitionarea unor alte produse si/sau servicii.
Pentru sumele de bani incredintate, va vor fi emise factura si chitanta integral deductibile.