Bucuresti, sector 3.   —> 0742873088

INFIINTARE ONG

Nu toti antreprenorii urmaresc obtinerea unui profit, prin urmare infiintarea unui ONG este oportuna in aceasta situatie.

CARE SUNT PASII INFIINTARII UNUI ONG?

REZERVAREA DE DENUMIRE A VIITORULUI ONG

Cel mai indicat ar fi sa va ganditi la cinci variante de denumire pentru ONG-ul dumneavoastra pentru a preintampina problemele de disponibilitate.

Rezervarea de denumire o vom face la Ministerul Justitiei si va fi necesar sa asteptati aproximativ 4-5 zile de la momentul depunerii cererii privind verificarea disponibilitatii denumirii acestuia.

CAUTAREA SI STABILIREA SEDIULUI SOCIAL AL VIITORULUI ONG

De la momentul la care incepeti procedura de infiintare ONG va trebui sa aveti in vedere identificarea unui sediu social. Sediul social al unui ONG va putea fi gazduit in cadrul unui imobil (casa sau apartament).

ALEGEREA SCOPULUI SI OBIECTIVELOR ONG-ului

Identificarea scopului si obiectivelor raportat la activitatile pe care le veti intreprinde in cadrul ONG-ului ar fi indicat sa se faca cu ajutorul unui avocat specializat. Evitati astfel eventualele probleme cauzate de alegerea eronata a acestora. Alegerea gresita a acestora va duce la amanarea dosarului la termenul de judecata contribuind astfel la pierderea de timp pretios in ceea ce priveste infiintarea unui ONG.

CARE SUNT DOCUMENTELE NECESARE INFIINTARII UNUI ONG?

  1. Cerere de inregistrare infiintare ONG.
  2. Cartile de identitate al fondatorilor in copie.
  3. Rezervare denumire in original.
  4. Contract de vanzare – cumparare (sau orice alt document, care sa ateste dreptul de proprietate al persoanei, ce  ofera dreptul de folosinta al spatiului cu titlu de sediu social) impreuna cu schita imobilului.
  5. Daca sediul social va fi in cadrul unui apartament de bloc, trebuie obtinut acordul. administratorului de bloc si al asociatiei locatarilor, precum si acordul vecinilor de jos, sus si lateral.
  6. Statutul ONG-ului.
  7. Actul constitutiv al ONG-ului.
  8. Documentul dovada din care reiese varsarea patrimoniului legal – se va alege o banca, care lucreaza cu ONG-uri, patrimoniul minim la momentul de fata fiind de minim 200 de lei.
  9. Cazierele  fiscale ale membrilor fondatori.
  10. Taxe si timbre judiciare acestea trebuie platite la CEC-ul in raza teritoriala a judecatoriei, la care se va depune dosarul.

In urma depunerii dosarului cu documentele prezentate mai sus la Judecatoria competenta, veti primi un termen de judecata la care este indicat sa va prezentati. In cadrul sedintei judecatorul va dispune fie admiterea cererii de infiintare a ONG-ului, fie amanarea pentru completarea dosarului cu documentele specificate de acesta.

ASPECTE IMPORTANTE DE AVUT IN VEDERE LA PROCEDURA DE INFIITARE ONG

  1. Dovada disponibilitatii denumirii se obtine de la Ministerul Justitiei si este valabila 3 luni de la data obtinerii acesteia; costul obtinerii acesteia este de 36 de lei, 18 lei reprezentand costurile pentru prelungirea acestei perioade.
  2. Actul constitutiv cat si statutul trebuie sa cuprinda aspecte obligatorii sub rezerva nulitatii celor doua documente – vom prezenta aceste aspecte pe larg in sectiunea de blog.
  3. Cazierul fiscal se va obtine de la Administratia Finantelor Publice aferenta domiciliului fiecarui membru fondator. Eliberarea acestuia nu comporta nici o taxa. Certificatul este valabil 30 zile de la momentul eliberarii.
  4. Taxa de timbru judiciar se va plati la o sucursala CEC sau la Administratia Finantelor Publice pe raza careia se afla Judecatoria; Costul acestei taxe este de 100 de lei.
  5. Termenul dosarului precum si  stadiul dosarului se poate verifica pe Portalul instantelor – portal.just.ro. Este bine sa va prezentati la termen pentru a afla daca lipsesc documente sau daca sunt necesare completari la dosar.
  6. In urma admiterii cererii la Judecatorie se va putea elibera incheierea judecatoreasca pronuntata in sedinta publica si certificatul de inscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor;
  7. Certificatul de inregistrare fiscala nu se va elibera de catre Judecatorie ci de ANAF. Aceasta in baza unui dosar depus de catre dvs. care va cuprinde: Satatul (copie), Actul constitutiv (copie), Incheierea judecatoreasca (copie), Certificatul de inscriere in Registrul Asociatiilor si Fundatiilor (copie), timbru fiscal de 3 lei, doua formulare 010. CIF-ul se va elibera in termen de 10 zile de la momentul depunerii actelor.
  8. Un ONG poate fi constituit cu minim 3 fondatori, prin urmare daca nu intruniti acest minim de participatie la infiintarea ONG-ului nu veti putea infiinta aceasta forma de organizare.

Avocatii nostri va stau la dispozitie pentru a va ajuta cu procedura de infiintare a ONG-ului prompt si cu professionalism. Scutiti astfel timp pierdut, precum si orice probleme ce ar putea sa apara la momentul infiintarii ONG-ului.

DOCUMENTE NECESARE INFIINTARE ONG

Avem nevoie de la dumneavoastra de urmatoarele documente:

  1. Copie CI persoane fondatoare.
  2. Contractul de vanzare-cumparare (sau comodat, donatie, etc.) prin care a fost dobandita proprietatea asupra imobilului ce va gazdui sediul social. Desi suntem avocati inscrisi in Tabloul Avocatilor tinut de Baroul Bucuresti (vezi detalii aici), este important de stiut ca pentru aceasta forma de organizare legea nu permite gazduirea la cabinet de avocat a sediului social. In acest context, contractul de vanzare-cumparare este imperios necesar.
  3. O listă cu 5 denumiri, ce urmeaza a fi rezervate in ordinea preferintei.
  4. Cazierele fiscale ale membrilor fondatori (aceste documente ni se pot oferi si ulterior).

Ai nevoie de ajutor la infiintare ong?

INTREBARI FRECVENTE INFIINTARE ONG

Infiintarea unui ONG va fi dispusa de catre instanta de judecata in baza unei cereri ce se va depune prin serviciul de registratura al instantei. Aceasta va fi repartizata unui judecator specializat ce va stabili primul termen de judecata. Atunci se va sokutiona in sedinta publica cererea de Infiintare ONG.

Termenul estimativ de parcurgere a intregii proceduri este cuprins in medie intre 60 si 90 de zile, in functie de cat de aglomerat este programul instantei de judecata.

In ceea ce ne priveste, noi va putem garanta ca in termen de 1 saptamana de la semnarea contractului de asistenta juridica, noi vom depune la instanta de judecata dosarul de infiintare.

Nu putem controla sau accelera rapiditatea procedurilor de lucru la instanta de judecata.

Nu putem controla nici termenul in care, judecatorul dupa ce va decide infiintarea ONG-ului, va reusi sa motiveze si sa comunice hotararea.

Fata de toate aceste imprejurari, nu putem garanta decat termenul de 1 saptamana pentru depunerea documentatiei la instanta. Putem garanta si legalizarea hotararii tot in termen de 1 saptamana.

Insa, perioada cuprinsa intre aceste doua saptamani indicate mai sus, nu poate fi controlata si nici influentata de avocatii nostri.

Avocatii nostri nu pot urgenta si nici influenta mecanismele birocratice ale instantelor de judecata din Romania.

Dumneavoastra puteti insa sa optati pentru plata prin virament bancar a onorariului de avocat, astfel incat noi vom putea incepe de indata lucrul la dosarul de infiintare. In acest fel, se va scuti prima deplasare la sediul nostru. Astfel, toti cei 3 membri fondatori vor primi spre semnare si se vor intalni fizic o singura data.

Din experienta, putem preciza ca se pierde timp pretios pentru obtinerea certificatelor de cazier fiscal. Aceasta deoarece este foarte probabil ca macar unul dintre membri fondatori sa intarzie si sa tina in loc intreaga procedura.

Va recomandam sa stabiliti ferm angajamentele si detaliile infiintarii intre membrii fondatori.

Onorariul pentru infiintare ONG incepe de la suma de 1.000 lei. Acesta poate varia in functie de nevoile de particularizare ale actului constitutiv si ale statutului.

Va trebui platită taxa de timbru în cuantum de 100 lei. Se va depune la banca capitalul initial in cuantum de 200 lei. Pentru legalizarea hotararii si obtinerea extrasului din Registrul asociatiilor si fundatiilor este suficienta suma de 30 lei. Vor trebui avute in vedere si costurile de autentificare la notariat a actului constitutiv si a statutului.

Bogdan Broască este avocat activ, cu drept de practica, inscris pe Tabloul Avocatilor al Baroului Bucuresti (click aici pentru verificare tablou), detinand o bogata experienta. Pentru sumele de bani incredintate, va vor fi emise factura si chitanta integral deductibile.

infiintare srl
Infiintare modificare firma srl. ro
Call Now ButtonSună-ne acum!